Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op canyoning.startpagina.nl

Sierra de guarra

  • robby

    Hallo,

    ik ben mijn vakantie aan het plannen voor deze zomer.

    Mijn zoontje 10 jaar, en ik zouden willen gaan canyoningen in de siërra de Guarra.

    Samen hebben we al wat ervaring met via ferrata's.

    Weet er iemand van jullie enkele canyons die je zonder veel problemen kan doen met een kleine van 10 jaar.

    Met dank,

    Robby

  • Koen

    Beste Robby,

    Met alle respect voor je ervaringen op een klettersteig, een canyon doen is iets heel anders. Het is met water, er verdrinken mensen tijdens deze “sport”. Afgelopen jaar meegekregen dat een franse Canyonfreak en vader zijn dochter van acht levenloos uit de canyon heeft moeten dragen. Zoiets maakt best indruk op je!

    Ga nooit alleen en zonder begeleiding. Als je in de Pyreneeën wil gaan sporten kijk dan eens op de site van Escalade.nl. Ik zelf ken deze organisatie nog niet, maar wil je echt aanraden niets zonder begeleiding te doen.

    Koen de Witte

  • Han Keuning

    Beste robby,

    Jaarlijks zijn er canyoningers of klanten die denken dat canyoning of klettersteigen eenvoudig is, zo wordt er zelfs geschreven over een canyon in de sierra de guara dat je die gewoon kan doen zonder enkele voorbereiding of materiaal. De landplaats van de heli is bij onze locatie in Spanje. Je raad het al, tijdens het seizoen vliegt dat ding meerdere keren per week op en neer. Mensen onderkoelt, verwondingen, ga zo maar door. Het is van groot belang dat je voorbereid bent, op de tochten die je gaat maken. Een voordeel als je begeleid gaat, is dat hij de route en de canyon zeer goed kent, zodat je maximaal kan genieten van de canyon. Syfonen, grotjes en andere spielerij weet de gids wel te vinden. Voor meer info over canyoning kijk eens op www.canyoningclub.nl

    Met sportieve groeten,

    Han Keuning

    escalade

  • traz

    Beste

    Ik zou je NIET aanraden om alleen in een canyon te gaan zonder dat een gids erbij is

    Ik ben zelf een canyongids en ga zelf niet alleen in een canyon die ik niet ken of zelfs als ik die ken dan ben ik zeker tenminste met 2

    En ik heb veel bergervaring

    Dit is geen reclamestunt maar een bezorgdheid

    Wil je gidsen boeken dan kan je bvb mij contacteren of zelf een cursus volgen bij het CIC-canyoning.org

    Veel succes

    Tristan

  • Hans Weikamp

    Beste Robby,

    Mijn broer en schoonzus zijn meegeweest met Han Keuning van Escalade en hebben een geweldige fijne en vertrouwde tochten gemaakt.

    robby schreef:

    >

    > Hallo,

    > ik ben mijn vakantie aan het plannen voor deze zomer.

    > Mijn zoontje 10 jaar, en ik zouden willen gaan canyoningen in

    > de siërra de Guarra.

    > Samen hebben we al wat ervaring met via ferrata's.

    > Weet er iemand van jullie enkele canyons die je zonder veel

    > problemen kan doen met een kleine van 10 jaar.

    >

    > Met dank,

    > Robby