Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op canyoning.startpagina.nl

WIE HELPT MIJ??!!

  • BRENDA REIMERINK

    WIE KAN MIJ HELPEN? IK WIL MN VRIEND GRAAG VERASSEN VOOR ZN VERJAARDAG. EN DACH (IKHEB T ZELF IN DE SPAANSE PYRINEEN GEDAAN) DAT EEN CANYONING WEL WAT ZOU ZIJN. ALLEEN DESTIJDS DEED IK T TERWIJL IK IN SPANJE OP VAKANTIE WAS, DUS LEKKER GEORGANISEERD. NU PROBEER IK ZELF INFO TE VERKRIJGEN. HET MAG EEN CANYONING VAN EEN DAG OF EEN WEEKEND ZIJN EN IN DE PYRINEEN OF ERGENS ANDERS, MAAR NIET WAAR HET AANGELEGD IS (PARK OFZO) IK WIL HET WEEKEND VAN 25 JUNI GAAN. IK ZOU HET FIJN VINDEN ALS JE ME MAILDE. ALVAST BEDANKT! BRENDA

  • Peter Van Mossevelde

    Dag Brenda,

    Ik denk niet dat het een goed idee is om zonder ervaring, opleiding of begeleiding ergens in een canyon te gaan kruipen. Zelfs een eenvoudige beginnerscanyon kan er na een regenperiode behoorlijk gevaarlijk bijliggen, en dan heb je al gauw een hele bagage aan technieken nodig om heelhuids door de canyon te komen. Bovendien bestaat een canyonteam bij voorkeur uit vier personen. Indien één teamlid dan een letsel oploopt tijdens de afdaling, kan er één teamlid bij de gewonde blijven, terwijl de twee resterende teamleden hulp kunnen halen.

    Ikzelf ben net terug uit de Vercors, bij Grenoble waar wel enkele leuke beginnerscanyons zijn, maar ook in de Jura zijn er wel wat mogelijkheden. Voorts kan je natuurlijk ook in Zwitserland, Oostenrijk en zelfs Slovenië enkele gemakkelijke afdalingen vinden.

    Peter

  • han keuning

    Wij van escalade bieden een je een gereid programma maar ook dagtouren zijn mogelijk. Kijk maar eens op onze website www.escalade.nl of www.sierradeguara.nl dit laatste is het gebied waar wij vaak en veel canyoning van uit onze eigen locatie zijn vele tochten mogelijk. dagtochten vanaf 30 euro p.p

    Han Keuning

  • Maurice

    Hee bren. Is dit de goede? Je emailadres klopt niet ;-). Xx