Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op canyoning.startpagina.nl

Canyoning

  • canyoning.pagina.nl

    Beste bezoekers,

    Ik ben dit onderwerp gestart puur omdat ik een echte buitensport liefhebber ben!.

    Eigenlijk schaam ik me rot omdat ik zelf nog nooit heb ge-canyoningd.

    Graag hoor ik van jullie wat de beste locaties zijn, wat jullie ervaringen zijn (goed of slecht).

    Ik hoop dat hier een echte discussie zal losbarsten….

    Ciao,

    Tjeerd

  • Xander

    Verdon en Grass, topo's kun je terplaatse verkrijgen in de Verdon bij het plaatsje La Palud. Je hebt geen kennis hiervan ga dan met een gids of volg ergens een cursus!canyoning.startpagina.nl schreef:

    >

    > Beste bezoekers,

    >

    > Ik ben dit onderwerp gestart puur omdat ik een echte

    > buitensport liefhebber ben!.

    > Eigenlijk schaam ik me rot omdat ik zelf nog nooit heb

    > ge-canyoningd.

    > Graag hoor ik van jullie wat de beste locaties zijn, wat

    > jullie ervaringen zijn (goed of slecht).

    >

    > Ik hoop dat hier een echte discussie zal losbarsten….

    >

    > Ciao,

    > Tjeerd

  • Peter Van Mossevelde

    Zowat overal waar rots en water is, kan je canyoning beoefenen. In de winterperiode zoek je bij voorkeur exotische oorden op.

    Meeste canyonfanaten starten in de Spaanse Sierra de guarra, maar ikzelf voel me meer thuis in de Alpes Maritimes (ten Noorden van Nice) en de Provence. In de zomer is de Piemonte de moeite, en ook in de Dolomieten zijn bijzonder mooie afdalingen.

    Naar het schijnt is Ticino in Zwitserland bijzondermooi, en daarom ga ik daar deze zomer heen, na een monitorenopleiding in de Haute Savoie.

    Ik kan de andere reactie bijtreden: begin er niet aan zonder opleiding. Canyoning is bijzonder gevaarlijk en de aanwezigheid van krachtig water vereist specifieke technieken. Klassieke bergsporttechnieken volstaan echt niet.

    Peter

  • Ivo

    De verdon rond La Palud, Castellane en Lac de StCroix!!! daar moet je wezenXander schreef:

    >

    > Verdon en Grass, topo's kun je terplaatse verkrijgen in de

    > Verdon bij het plaatsje La Palud. Je hebt geen kennis hiervan

    > ga dan met een gids of volg ergens een

    > cursus!canyoning.startpagina.nl schreef:

    > >

    > > Beste bezoekers,

    > >

    > > Ik ben dit onderwerp gestart puur omdat ik een echte

    > > buitensport liefhebber ben!.

    > > Eigenlijk schaam ik me rot omdat ik zelf nog nooit heb

    > > ge-canyoningd.

    > > Graag hoor ik van jullie wat de beste locaties zijn, wat

    > > jullie ervaringen zijn (goed of slecht).

    > >

    > > Ik hoop dat hier een echte discussie zal losbarsten….

    > >

    > > Ciao,

    > > Tjeerd

  • henk

    Hallo,

    Ik wil dit jaar naar de Grand canyon du verdon waaronder het meer ST Croix

    Wie kan mij daar wat meer over vertellen of waar kan ik iets vinden.

    alvast bedankt

    Henk

  • Gertjan

    Hoi Henk,

    voldoende leuke canyons in de gorge du Verdon en het lac St Croix, zowel voor beginners als gevorderden.

    Vanuit Castellane en La Palud kun je met een buitensportbureau mee en kun je zelfstandig canyoningen dan is in La Palud een canyoningwinkeltje waar je ook topo's kunt kopen en ander materiaal. Meer dan voldoende campings. In Castellane heb je camping internationale, met een eigen Citroenmuseum waar ook nl buitensportorganisaties staan en ook canyoningtochten organiseren (o.a. Terra Venturas en Do It).

    Wat wil je nog meer weten?

    Gertjanhenk schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Ik wil dit jaar naar de Grand canyon du verdon waaronder het

    > meer ST Croix

    > Wie kan mij daar wat meer over vertellen of waar kan ik iets

    > vinden.

    >

    > alvast bedankt

    > Henk

  • smeets yolanda

    Hallo,

    Ik wil in augustus een canyoning doen in gorge du verdon, mijn vraag is moet ik dat reserveren op voorhand of kan ik dat ginds ter plaatse doen bv een dag ervoor. Dit Is de eerste keer dat ik een canyoning ga doen ………..

    Yolanda

  • Gertjan

    Hoi Yolanda,

    in de Gorge du Verdon is reserveren niet noodzakelijk. Een of twee dagen van te voren bij een (van de velen) buitensportorganisaties binnenstappen in Castellane of La Palud is voldoen om te zien welke canyons je kunt doen en of er nog plek is. Een canyon eindigend op de Verdon is niet iedere dag mogelijk (meestal dinsdag en vrijdag niet) gezien de watersluis die opengezet wordt die dag. Des te beter om dan te raften.

    Veel plezier met je eerste keer canyoningen.

    Gertjan

  • smeets yolanda

    Hallo,,

    Bedankt voor je toelichting .Ik heb vandag geboekt voor de grand canyon du verdon , heb jij deze al gedaan? Ik weet dat dit een zware is maar ben heel sportief en in goede conditie . Is een tocht van 5 u. Maar omdat ik een paar dagen ervoor 4 dagen ga fietsen op de mont ventoux hoop ik dat er nog wat kracht gaat overschieten voor deze canyoning

    Yolanda

  • Pieter

    Hoi yolanda,

    In de zomer periode is de verdon geen pretje. De vele bedrijven, beunhazen zorgt voor veel op onthoud.

    De franse zijn zeker niet gast vrij in die periode!.

    Pieter